Monika Kałużna Dietetyk
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy https//:monikakaluzna.pl, dostępny pod adresem internetowym https//:monikakaluzna.pl, prowadzony jest przez Monika Kałużna prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Monika Kałużna Dietetyk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8411668206, REGON 527288020.
§ 2
Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Monika Kałużna Dietetyk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8411668206, REGON 527288020.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https//:monikakaluzna.pl.
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt – dostępny w Sklepie będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą towar wytworzony i przeznaczony do sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego
14. Usługa – usługi świadczenie przez Sprzedawcę zarówno w sposób bezpośredni, jak i drogą elektroniczną, dostępne za pośrednictwem sklepu internetowego.
15. Publikacja elektroniczna – dostępne za pośrednictwem sklepu internetowego treści cyfrowe (materiały elektroniczne), zawierające zdjęcia, treści, dźwięki, obrazy, stanowiące utwory w rozumieniu ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa majątkowe przysługują Sprzedawcy tj. m.in. e-booki.
16. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług lub umowę licencyjną.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Monika Kałużna, ul. Kusocińskiego 19c/20, 84-300 Lębork
2. Adres e-mail Sprzedawcy: mkaluzna.dietetyk@gmail.com
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 737 198 514
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 68 1140 2004 0000 3102 8440 5321
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9-18.
§ 4
Wymagania techniczne
1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową umożliwiającą przeglądanie stron www włącznie z obsługą plików Cookies, skryptów Java i obsługę poczty elektronicznej;
b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c. prawidłowo zainstalowane w urządzeniu aktualne oprogramowanie komputerowe Adobe Flash Player
d. połączenie i dostęp do sieci Internet (wszystkie możliwe koszty ponosi Klient).
2. Klient może uzyskać ewentualną pomoc techniczną związaną z problemem występującym podczas korzystania ze sklepu internetowego przez kontakt elektroniczny na adres mkaluzna.dietetyk@gmail.
§ 5
Warunki formalne
|
1. Klientem może być:
a) osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych
b) osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i uzyskała zgodę opiekuna prawnego na zawarcie umowy;
c) osoba prawna, jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej;
2. Usługi obejmujące konsultacje oraz indywidualne programy żywieniowe dostępne są jedynie dla Klientów, którzy przed przystąpieniem do korzystania z usług skonsultowali się z lekarzem i nie mają przeciwskazań do wprowadzenia diety, a dodatkowo zapewniają, że są pod stałą opieką lekarską która dopuszcza do korzystania z usług.
3. Sprzedawca świadczy usługi wyłącznie na użytek własny Klienta. Klient nie może wykorzystywać w żaden sposób usług dla osób trzecich, a także poglądowych jak i porównawczych;
4. Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego zgodnie z obowiązującym Regulaminem oraz przepisami prawa i dobrymi obyczajami;
5. Klientowi korzystającemu ze sklepu internetowego zabrania się:
a) upubliczniać materiały lub informacje, do których prawa majątkowe przysługują Sprzedawcy;
b) nadużywać środków komunikacji elektronicznej w sposób przyczyniający się do utraty stabilności pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych pośrednio lub bezpośrednio związanych z prowadzeniem sklepu internetowego , świadczenia usług, korzystania z publikacji majątkowych.
§ 5
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych …………………………………………………………
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu email, na który ma nastąpić realizacja zamówienia, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
5. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz potwierdzić zamówienie;
6. wybrać dostępną metodę płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie;
7. Składając zamówieni e Klient zobowiązuje się do podania w formularzu zamówienia wszystkich niezbędnych danych umożliwiających jego identyfikację, kontakt, a zwłaszcza numer telefonu oraz adres email;
8. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nastąpi po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta. Klient otrzyma potwierdzenie elektroniczne na wskazany adres email. Brak potwierdzenia zamówienia może nastąpić telefoniczne. Brak potwierdzenia zamówienia jest równoznaczny z brakiem przystąpienia do realizacji zamówienia.
9. Sprzedawca może anulować zamówienie lub poddać je weryfikacji w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do jego prawidłowości i rzetelności.
10. Sprzedawca nawiąże kontakt z Klientem wykorzystując podane przez Klienta informacje kontaktowe w przypadku braków i niekompletnych informacji w złożonym zamówieniu. Sprzedawca jest uprawniony do anulowania zamówienia w przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem lub nieuzupełnienia braków.
11. Sprzedawca anuluje zamówienie w przypadku nieopłacenia w terminie 7 dni od dnia zakupu.
12. Wszystkie zamówienia otrzymują numer, umożliwiający identyfikację Klienta oraz zamówienia.
13. Zawarcie umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem następuje w wyniku prawidłowo złożonego zamówienia przez Klienta, opłacenia zamówienia przez Klienta oraz potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu. Potwierdzenie zawarcia umowy następuje w momencie wysłania wiadomości elektronicznej, zawierającej informacje o wszystkich niezbędnych elementach zamówienia.
14. Jeśli wystąpi niemożność zrealizowania zamówienia zamówienia w terminie opisanym w Regulaminie Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta o zaistniałej sytuacji, wyznaczając kolejny termin realizacji zamówienia. Klient ma prawo zaakceptować nowy termin realizacji zamówienia lub odmówić i zażądać zwrotu dokonanej płatności. Wyjątek stanowią niedziele, przerwy świąteczne oraz okres urlopu.
15. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia będące efektem zdarzeń wyjątkowych, jak:
a) Przerwy w dostawie do Internetu, spowodowane nie z winy Sprzedawcy,
b) Przerwy w dostępie do energii, spowodowane nie z winy Sprzedawcy,
c) Pozostałe zdarzenia losowe, spowodowane nie z winy Sprzedawcy.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Wszystkie ceny produktów, usług oraz publikacji elektronicznych na stronie sklepu internetowego są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia ceną obowiązującą Klienta jest cena wskazana podczas składania zamówienia na podstawie podstrony „Koszyk”.
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. przelew tradycyjny na rachunek Sprzedawcy
Monika Kałużna
Ul. Kusocińskiego 19 c /20
84-300 Lębork
Numer Konta: 68 1140 2004 0000 3102 8440 5321
b. system płatności online Przelewy24, zarządzany przez dostawcę płatności Przelewy24 Sp. z o.o.
3. Wybranie przez Klienta określonego systemu płatności wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania regulaminu obowiązującego u dostawcy
płatności i postępowania zgodnie z zasadami określonymi w tym regulaminie.
4. Sprzedawca po złożeniu zamówienia wystawia paragon lub fakturę VAT. W przypadku wyboru faktury VAT Klienta wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT w wersji elektronicznej w formacie PDF i dostarczenia jej pod wskazany adres poczty elektronicznej.
§ 9
Realizacja zamówienia
1. Realizacja zamówienia następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia w sklepie internetowym i po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności i niezbędnych do realizacji zamówienia określonych w Regulaminie informacji od Klienta.
2. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówieni a w terminie od 1 do 10 dni roboczych.
3. Realizacja zamówienia na usługi lub treści cyfrowe odbywa się zależnie od rodzaju zamówionej usługi lub treści cyfrowej:
a) W przypadku indywidualnego programu dietetycznego realizacja zamówienia odbywa się poprzez sieć Internet, na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
b) W przypadku zamówienia treści cyfrowej realizacja odbywa się poprzez sieć Internet na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
§ 10
Reklamacje
1. Klient jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji dotyczącej przebiegu transakcji lub nieprawidłowości związanej z zakupem zamówionej treści cyfrowej ze złożonym zamówieniem.
2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno nastąpić niezwłocznie w terminie nie przekraczającym 7 dni od powstania zdarzenia objętego reklamacją.
3. Zgłoszenie reklamacyjne wysyłane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mkaluzna.dietetyk@gmail.com.
4. Zgłoszenie reklamacyjne wymaga zawarcia minimum: przyczynę reklamacji, numeru zamówienia, adresu poczty elektronicznej wskazanego podczas składania zamówienia i dane kontaktowe, proponowany sposób rozpatrzenia zgłoszenia. Zgłoszenie niezawierające wszystkich wymienionych informacji, Sprzedawca jest uprawniony do wezwania Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem odmowy rozpatrzenia reklamacji.
5. Sprzedawca zobowiązuje się do reklamacji w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji zawierającej niezbędne wskazane wyżej informacje.
6. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji skutkuje usunięcie przyczyny w terminie 14 dni
7. roboczych.
§ 11
Licencja
1. Wszelkie publikacje elektroniczne dostępne w sklepie internetowym są objęte prawami autorskimi.
2. Klient dokonując zakupu publikacji elektronicznej zawiera umowę licencyjną, w ramach której otrzymuje niewyłączną, odpłatną licencję na korzystanie z publikacji elektronicznej przez czas nieoznaczony, zezwalającą Klientowi pobranie i zapisanie publikacji elektronicznej na własnych nośnikach pamięci.
3. Klient nie jest uprawniony do rozpowszechniania zamówionych publikacji elektronicznych w jakikolwiek sposób wykraczający poza zakres użytku osobistego. Tym samym jakiekolwiek powielanie, wyświetlanie, wypożyczanie, publiczne pokazy czy też inne rozpowszechniane całości lub fragmentów publikacji elektronicznej w jakikolwiek sposób jest zabronione.
§ 12
Prawo odstąpienia od umowy
1. Klientowi będącemu konsumentem (w tym paragrafie Klient określany jako konsument przystępuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w stosunku do umów:
a) Świadczenia usług, jeżeli usługobiorca wykonał w pełni usługę za wyrażoną zgodą usługobiorcy, który to został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia przez usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji usługobiorcy lub służąca zaspokojeniu jego własnych zindywidualizowanych potrzeb.
c) W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) O dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od Umowy.
3. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem w formie pisemnej na adres poczty elektronicznej mkaluzna.dietetyk@gmail.com
4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi konsumentowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany podczas składania zamówienia lub inny jeśli podano w złożonym oświadczeniu, otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uznawana za niezawartą.
§ 12
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez stronę internetową monikakaluzna.pl zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Wszelkie spory powstałe w wyniku korzystania przez Klienta ze sklepu internetowego i składanymi w nim zamówieniami rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla Sprzedawcy.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 06.02.2024.